Загальна інформація


Методична робота у ВСП КФКТЕ НАУ (далі Коледж) – важлива складова освітнього процесу, призначена для реалізації таких цілей: гарантування високої якості підготовки випускників на основі глибокої інтеграції навчального, наукового, інноваційного процесів; упровадження нових методів і технологій навчання, підсилення фундаментальної та практичної підготовки; здійснення заходів щодо подальшого реформування фахової передвищої освіти в цілому, навчального процесу в Коледжі зокрема відповідно до сучасних суспільних умов та досягнень педагогічної науки.

Методична рада коледжу

Завдання методичної роботи полягає в послідовному вдосконаленні професійних якостей, педагогічної майстерності, розвитоку творчості, ініціативності викладачів; можливості самостійно визначати стратегічні напрями навчально-виховного процесу, його науково-методичного забезпечення; удосконаленні особистісних якостей; самореалізації в процесі професійної діяльності.

Функції методичної роботи полягають у визначені системи заходів, спрямованих на досягнення кращих результатів освітньої діяльності (планування); удосконалення структури і змісту методичної роботи (організаційна); у системному вивченні співвідношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється у узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості роботи працівників освіти (діагностична); виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, у формуванні, експериментальній перевірці та впровадженні кращого досвіду (моделююча); передбаченні знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому (прогностична); усуненні в діяльності педагогів недоліків, пов’язаних з використанням застарілих методик (коригуюча); налагодженні й підтримці зворотнього зв’язку в оцінюванні відповідності наслідків методичної роботи завданням та нормативним вимогам (контрольно-інформаційна).

Комплекс дій і заходів навчально-методичного підрозділу Коледжу має системний характер, проводиться за багатьма напрямами, охоплює різні види діяльності закладу освіти.

Методична робота всіх структурних підрозділів Коледжу організовується та координується навчально-методичним підрозділом, керованим заступником директора з навчально-методичної роботи, і проводиться за такими напрямами:

  • організація діяльності та координація всіх структурних підрозділів системи методичної роботи в Коледжі;
  • спрямування та координація роботи циклових /випускових комісій;
  • упровадження інтегрованих у загальне інформатизоване середовище Коледжу платформ для дистанційного викладання дисциплін / предметів;
  • поновнення/удосконалення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін/предметів відповідно до поновлених та нових освітньо-професійних програм;
  • активне залучення всіх учасників освітнього процесу до науково-дослідницької та пошукової роботи;
  • укладання й впровадження в практику роботи циклових/випускових комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
  • надання методичних консультацій викладачам та іншим педагогічним працівникам;
  • залучення викладачів до участі в роботі міських методичних об’єднань;
  • надання оргагізаційно-методичної допомоги викладачам-початківцям;
  • надання допомоги викладачам в підготовці до проходження фахової атестації.

Основні форми методичної роботи. Традиційні погляди на призначення методичної роботи відкориговано відповідно до сучасних методологічних вимог, сьогоденних пріоритетів фахової передвищої освіти; за основні визначено такі:

  • послідовність, безперервність освітнього процесу;
  • особистісно орієнтований і розвивальний підхід до підготовки фахівців;
  • перехід від кваліфікації до компетентності;
  • діджиталізація освітнього процесу.

Семінар з елементами тренінгу з Інститутом обдарованої дитини

У Коледжі використовуються колективні, групові, індивідуальні форми методичної роботи.

Колективні форми роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до певних проблем, обговорення актуальних питань організації освітнього процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду, науково-технічної та педагогічної інформації. Колективними формами методичної роботи в ВСП КФКТЕ НАУ є педагогічна рада (якщо розглядаються методичні питання), методична рада, науково-практичні конференції. До колективного обговорення пропонуються сучасні проблеми оптимізації освітнього процесу, організація ефективної роботи викладача, його творчий розвиток.

Координує методичну роботу в Коледжі методична рада, що розглядає найбільш важливі питання удосконалення методичної та навчально-виховної роботи в Коледжі; упровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в освітній процес; контролю й координації роботи циклових та випускових комісій; розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів; упроваджує рішення педагогічної ради.

В процесі тренінгу

Випуск Школи молодого викладача 2022-2023

Групові форми організації методичної роботи є найбільш мобільними, динамічними, оскільки об’єднують педагогів за інтересами, дозволяють водночас виявити викладачам як свою педагогічну майстерність, так і навчити їх проводити аналіз і самоаналіз занять, обмінюватися досвідом, отримати методичну допомогу від більш досвідчених педагогів.

Засідання "Педагогічної майстерні"

До групових форм організації методичної роботи належить

  1. Участь у роботі міських методичних об’єднань, основне призначення яких полягає в колективному опрацюванні найактуальніших проблем, пов’язаних зі специфікою професійної діяльності педагогів, обмін досвідом;
  2. Засідання циклових та випускових комісій;
  3. Укладання нових і перегляд чинних освітньо-професійних програм;
  4. Установлення міждисциплінарних зв’язків;
  5. Розгляд окремих методичних питань;
  6. Організація та проведення Тижнів комісій, взаємовідвідування занять викладачами, а також проведення ними відкритих занять і їх аналіз;
  7. Засідання «Педагогічної майстерні» та «Школи молодого викладача».

Індивідуальні форми методичної роботи – це

  1. Інформальна освіта, самоосвіта, наставництво, консультування (проводяться заступником директора з навчально-методичної роботи, методистами, головами циклових/випускових комісій, досвідченими педагогами);
  2. Проведення індивідуальних науково-дослідницьких та пошукових робіт;
  3. Підвищення кваліфікації, фахова атестація.

У Коледжі функціонують навчально-методична лабораторія та навчально-методичний кабінет, де систематизовано зразки навчальної документації, навчально-методичні комплекси, методичні розробки окремих занять, виховних заходів, навчально-методичні матеріали підготовлені викладачами як виставковий/ілюстративний матеріал; наукові статті, відзнаки здобувачів освіти; поточна і звітна документація циклових/випускових комісій.

Модель методичної роботи в коледжі

Функціонує та постійно поновлюється сайт Коледжу, де розміщуються необхідні матеріали для організації й проведення методичної роботи.

Атестація педагогічних працівників

Атестація педагогічних працівників – система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія , педагогічне звання.

Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого, безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, зростання їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення іміджу і авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу; основними принципами є академічна доброчесність, відкритість; толерантне ставлення до педагогічного працівника; повнота, об’єктивність, системність оцінювання його педагогічної діяльності.

Атестація є обов’язковою; вона може бути черговою та позачерговою. Чергова атестація, відповідно до затвердженого директором Коледжу Перспективного плану атестації педагогічних працівників ВСП КФКТЕ НАУ, здійснюється не раніше як за три роки від попередньої.

Організацію та порядок проведення атестації регламентує Положення про атестацію педагогічних працівників.

Атестаційна комісія, склад якої затверджується наказом директора Коледжу щороку, вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом

  1. Відвідування занять, позанавчальних заходів;
  2. Вивчення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти з дисциплін та предметів, що вони викладають;
  3. Ознайомлення з навчально-методичною документацією та науковою роботою;
  4. Врахування участі вроботі міських методичних об’єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи.

2019/2020 н.р було атестовано 20 осіб; 2020/2021н.р. - 21 особа; 2021/ 2022 н.р. атестація була перенесена; 2022/2023 н.р. – 23 особи.

Значення проведення фахової атестації особливо важливе, адже вона підвищує престижність педагогічної професії, активізує й оптимізує професійну діяльність педагога, допомагає визначити викладачів, результативність роботи яких є кращою. Тому з упевненістю можна стверджувати, що атестація – це і визнання професійної майстерності педагога, і презентація, поширення його кращих професійних умінь, досягнень.

Засідання атестаційної комісії